Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Óvodai nyelvtanulás játékosan

2008.09.04. 11:10 - ovisvilág

Címkék: óvoda óvodás óvónő nyelvtanulás óvodában játékos nyelvtanulás

"Ecc, pecc…kommen die Wölf”J

Az elmúlt óvodai nevelési év elején, kicsit még kétkedve, de felbuzdulva a nyelvi szakemberek véleményén, magam is elkezdtem csoportomban az idegen nyelvvel való megismerkedést. Mivel németet tanítok, játékos formában elindítottuk a német perceket.

Heti 2- 3 alkalommal játékos módon az érdeklődő gyerekeknek német versikéket, mondókákat, rövid dalos játékokat „ajánlottam” be. Csoportunk 3-7 éves korú vegyes csoport, főleg a nagyobbak, de idő teltével a kicsik is egyre többen bekapcsolódtak ezekbe a közös játékokban.

Magam is elcsodálkoztam milyen érdeklődőek, milyen jól ejtenek ki egy- egy szót. Nem győztem válaszolni, ”hát, ezt hogy mondjuk németül?”/ asztal, szék, függöny, baba.. /. A legnagyobb sikere a mondókáknak, játékoknak volt. Egyik reggel, a gyülekezési idő alatti játék közben hallom a hároméves, kicsit selypes kislányomat, amint babájának versel ,,Ecc, pecc, kommen die Wölf…”. Kicsit halandzsálva folytatta az ismert német mondókát, ,,eins, zwei- Polizai…,drei, vier- Offizier…” és így tovább. A kisebbek még saját játékuk közben is figyelik mindig, mit csinálunk a nagyobbakkal és Kimberli, ez a pici lány figyelt.

Néhány hét múlva már fújta végig az egész német mondókát,/ ecc, pecc nélkül/ és a többit is. A szülők visszajelzéseiből megtudtam, a többi gyerek is, még esti fürdés közben is szavalta a német versikéket!

Karácsonykor csoportunk a Kiskarácsony című klasszikus dal mellett büszkén és jó kiejtéssel/!/ énekelte az O, Tannenbaum című német dalt, anyák napján a Meine Mutti című német versikével is megdobogtattuk édesanya szívét.

Meggyőződhettem, igazuk van azoknak a szakembereknek, akik szerint érdemes elkezdeni az idegen nyelvekkel való ismerkedést már ebben a korban.

Itt Jelentkezhetsz a Hogyan legyek büszke szülő? ingyenes mini sorozatra amiből megtudhatod,hogy: 
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását?
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?

:
:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr88647876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingrid 2008.09.06. 11:09:54

Köszönöm a bekukkantást és beköszönést!
Ezentúl gyakrban benézek, ha megengeded. Nagyon hagynosnak tartom a blogot, ez a téma pedig kifejezetten érdekelt. Köszönöm!

ovisvilág 2008.09.07. 15:13:49

Szia Ingrid!
Köszönöm, hogy hozzám is benéztél. Megpróbálom megosztani hosszú évek tapasztalatát az ovis/leendő ovis szülőkkel.

ilgya 2008.09.07. 22:16:47

Mi Helen Doron angolra járunk,Dáviddal 2 évesen kezdtük,Rékával 11 hónaposan...reménykedek,hogy nem hiába. Köszönöm a megerősítést!

ovisvilág 2008.09.08. 12:37:25

Én is hallottam már a Helen Doron foglalkozásokról. Szerintem nagyon jók.
Egyik kedvence mondásom:
„Ahány nyelvet beszélsz, annyi embert érsz.”
A lányomat is eszerint neveltem már óvodás kora óta, most 3 idegen nyelven beszél (és sajnos külföldön él).
Megéri a befektetett időt, energiát és pénzt is.

kildi 2009.04.22. 11:33:10

Nekem is nagyon tetszett! Minden nyelvtanulással kapcsolatos dolgot elolvasok, megrendelek...
Mini német sorozat is nagyon érdekelne!

era9 2010.05.22. 10:06:24

köszi a lehetőséget!
Kéttannyelvű ovodában dolgozom, még elég nehezen igazodom ki a dolgok között. Keresem a lehetőségeket, verseket, s főleg meséket, mert abból van nekem a legkevesebb. Ebben tudsz segíteni?
szia
süti beállítások módosítása