Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Őszi dalok, versek, mondókák ovisoknak

2008.09.26. 12:42 - ovisvilág

Címkék: óvoda őszi versek óvodásoknak őszi gyermekversek őszi gyermekdalok őszi mondókák

Összegyűjtöttem egy csokorravalót az őszi gyermekdalokból, és -versekből. Az őszi játékok elkészítése közben közösen énekelhetünk vagy őszi mondókákat mondhatunk kicsinkkel együtt.

Őszi versek:
 
Tankó S. Károly: Dombon
 
Dombon törik a diót,
hegy- ormon a mogyorót,
-zajuk ide csattog! -
Völgyben meg a makkot!
 
Három diót feltörtem,
Négy mogyorót megettem,
Leltem egy zsák makkot,
- ebből ti is kaptok!
 
Csanádi Imre: Búcsúzva köszöntő
 
Szállj, szállj ökörnyál,
Jön az ősz, megy a nyár.
Megy a nyár a nevetős,
Komolykodva jön az ősz,
Csillámló derekkel,
Sárga levelekkel,
Szőlővel, mosolygóval,
Fűre koccanó dióval.
 
Sarkady Sándor: Kár, kár…/részl./
 
Kár, kár, kár,
Elszökött a nyár,
Hideg őszi verőfényben
Száll az ökörnyál.
 
Szalai Borbála: A makk
 
Miért hord a
makk kalapot?
Tudod-e ?
Biztos azért,
hogy ne fázzék
a feje!
 
Nem ám! Hiszen
ha a meleg
rekkenő-
feje búbján
akkor is van
fejfedő.
 
Naptól, széltől
jól védi a
kiskalap-
azért olyan
egészséges,
mint a makk!
 
Dénes György: Diószegi dió
 
Diószeg, Diószeg
három fiú diót szed,
egyik veri, másik eszi,
a harmadik nézegeti,
feldobja, elkapja,
tele már a kalapja.
 
Találós kérdések
 
Gyümölcs vagyok, édes vagyok,
ha megértem, piros vagyok.
Télen elrejt jól a kamra,
Mi is volnék, ha nem…? /alma/
 
Zöld burokban születtem,
mikor aztán nagy lettem,
a zöld burok kirepedt,
mi lehetek, gyerekek? /gesztenye v. dió/
 
Mondókák
 
Itt a köcsög,
mi van benne?
Aranyalma,
Aranykörte!
Add tovább,
add tovább,
Te meg fizesd
az árát!
 
Domb tetején ágas- bogas
diófa,
Rászállott a kerek erdő rigója,
Azt dalolja, azt fütyüli a rigó,
Ó, tilió, későn érik a dió.
 
Lyukas dió, mogyoró,
a kis egér rágcsáló,
Nem menekülsz, cincogó,
Bajszos cica a fogó!
 
Ez a cinke oly picinke,
falevélből van az ing,
pókhálóból szoknyácskája,
makkhéjból a csizmácskája.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt Jelentkezhetsz a Hogyan legyek büszke szülő? ingyenes mini sorozatra amiből megtudhatod,hogy: 
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását?
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?

:
:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr67682838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása