Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Karácsonyi találós kérdések

2008.12.19. 11:10 - ovisvilág

Címkék: karácsony gyermek óvoda karácsonyi hellókarácsony karácsonyi néphagyományok ünnepvárás karácsonyi mondókák találós kérdések gyerekeknek karácsonyi találós kérdések találós kérdés óvodásoknak

Karácsonyi találós kérdések óvodásoknak.

Időszámítók, évszakok:

 
Kerek Isten fája,
szép tizenkét ága,
szép tizenkét ágán,
ötvenkét virága,
ötvenkét virágból
három aranyalma,
aki kitalálja,
hull a virág arra.
(év)
 
Év múlik, évet ér,
egymást hajtja négy testvér.
Víg tavasz virághintő,
Koszorús nyár kalászdöntő,
Az ősz gyümölcsérlelő
A tál havat-terelő.
(évszakok)
 
Van egy fa,
Annak van négy ága,
Minden ágán van három fészek,
Minden fészekben van négy madár,
Minden madárnak van hét tojása,
S minden tojásból huszonnégy fióka kél.
(év)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Találós kérdések:
 
Nem keltem én magból,
nem voltam palánta,
nem ültetett kertész,
tövem se kapálta.
Kivirultam mégis
hideg téli éjjel…
Csak a nap sugára
Ne hervasszon még el!
Mi az? (jégvirág)
 
Tizenketten útra kelnek,
s amint mennek, mendegélnek,
egy-egy mindig lemarad.
Az út végén a legvénebb
már csak egymaga halad.
Mi az?
(az év 12 hónapja)
Kinn kemény, akár a kő,
Elolvad, ha a házba jő.
(jégcsap)
 
Fenyőfán nő, pikkelye
van, de nem hal.
(fenyőtoboz)
 
Hóból van a lába,
répából a szája.
Amíg itt a tél,
senkitől se fél.
(hóember)
 
A napnál én sokkal
erősebb vagyok!
Eltüntetem könnyen,
bárhogy is ragyog!
 
S bár az erőm ily nagy,
mit sem tehetek-
erősebbek nálam
az északi szelek. Mi az?
(felhő)
 
Fagytól, jégtől sose fél,
Szánon szalad – ő a …
(tél)
 
Leszállnak ők fűre, fára,
Pedig egyiknek sincs lába.
(dér)
 
Nem vagyok pék, de nem ám!
Nincsen lisztem, nincs szitám.
Ám amerre én járok-
Sűrűn-sűrűn szitálok.
(köd)
 
Földre esem, de nem fáj
minden gyerek engem vár.
(hópehely)
 
Testvére a harmatnak,
s hideg idő társa,
mert az ember őt csakis
télidőben látja.
(zúzmara)
 
Csupasz bokrok csipkézője,
fák fodros fejkötője,
hegyek-völgyek ünneplője.
(hó)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Találd ki!
 
Hogy esik a hó? (fehéren)
 
Melyik karó véd a hideg ellen? (takaró)
 
Melyik ács ehető? (kalács)
 
Melyik ember a legidősebb? (december)
 
Melyik csap olvad el a melegben? (a jégcsap)
 
Mikor lehet a vízen száraz lábbal átmenni? (ha befagy)
 
Melyik tél a leghosszabb? (kötél)
 

 

Itt Jelentkezhetsz a Hogyan legyek büszke szülő? ingyenes mini sorozatra amiből megtudhatod,hogy: 
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását?
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?

:
:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr93831281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása