Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Peti sorozat 2. rész - Nem szeretlek! Miért hagytál itt?

2010.08.31. 17:42 - ovisvilág

Címkék: óvodakezdés óvodai beszoktatás óvodai beszoktatás menete

 Leültem új kisfiam, Peti mellé és megsimogattam a fejét, ő elrántotta és dühösen nézett ki az ablakon. A báb még mindig a kezemen volt, felé fordulva  megszólítottam.

"Szia Peti! Nyuszi Gyuszi vagyok! Miért vagy szomorú?" Rá sem nézett a bábra, még jobban elfordult ültében. Mivel csoportunk vegyes életkorú csoport, így mindig akad egy-két nagyobb lány, aki szárnyai alá veszi az új, a kisebb gyerekeket. Ancsi most is odajött és Petihez fordult, "Gyere, megmutatom az autós polcot!" - erre sem reagált, de a szeme megtelt könnyel.

A délelőtti tevékenységeink folytatódtak, tízóraizás, közben kötetlen játék, majd mese. Észrevettem a Három kismalac című mese elmondása közben, hogy Peti figyel, néha ránézve mondtam a történetet. Olyankor mindig gyorsan más irányba nézett, nem akarta tudomásomra hozni, hogy érdekli. Örültem, ezek szerint szereti a meséket, ez jó, ez segíthet a beszoktatásban!

Az ebéd előtti előkészületekben szó nélkül résztvett, de nem evett egy falatot sem és meg se szólalt egész délelőtt. Mikor édesanyja megjött felugrott, hozzárohant és hangosan zokogva kiabálta "Miért hagytál itt? Nem szeretlek?"- közben rángatta, tépte anyja ruháját. Nem is igazán tudtunk szót váltani anyukájával, gyorsan elbúcsúzott, elmentek.

Vajon mi lesz holnap? Milyen erős lesz az édesanya? Rábírja-e venni Petit, hogy visszajöjjön közénk? Most minden a szülőn múlik.

Folytatom...

----------

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr82262232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dortje 2010.09.07. 23:07:51

..és most mi van Petivel?...várjuk a folytatást!

zsuzsi73 2010.09.11. 17:32:33

Új dajka vagyok egy kecskeméti óvodában,mindennap hasonló helyzetekkel találkozom. Éppen ezért szeretem Jusztina oldalait,és kíváncsi vagyok a folytatásra...köszönjük!
süti beállítások módosítása