Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Mi az a Suzuki-módszer?

2010.01.04. 16:17 - ovisvilág

Címkék: suzuki módszer shinichi suzuki korai angolnyelvtanítás

Először is boldog új évet kívánok minden kedves blogolvasónak!
Egy kedves vendégblogger, Hajnal Anett cikkét ajánlom most a figyelmetekbe a híres Suzuki-módszerről. 

A Suzuki-módszer egy a pedagógiában alkalmazható lehetőség, mely az egész világon elterjedt.
Egy Shinichi Suzuki nevű úr fejlesztette ki óvodáskorú kisgyerekek hegedűoktatására, miután egy négyéves kisfiú apja megkérte rá, tanítsa meg a fiát a hangszeren játszani. Ilyen kicsi gyerek zenére oktatását akkoriban lehetetlennek tartották, de hogy Suzuki teljesítette feladatát, mi sem bizonyítja jobban, minthogy a fiú, Toshiya Eto később híres hegedűművészként vált ismertté.
 
Suzuki autodidakta módon tanult meg a hangszeren játszani 17 éves korában hanglemezfelvételek segítségével. Később a rábízott tanítványait is hallásuk fejlesztésére és sok ismétlésre ösztökélte. Úgy gondolta, e kettő a fontos, és nem az a túlmisztifikált dolog, amit tehetségnek hívnak.
 
A Suzuki-módszer másik fontos alappillére a szülő bevonása. Azok a gyerekek, akik nála tanultak hegedülni, nem egyedül érkeztek az órára: édesanyjuk vagy édesapjuk is hegedűt vett a kezébe. Ezáltal nemcsak az volt biztosítva, hogy a gyerekek otthon tényleges szülői felügyelet mellett tudtak gyakorolni (egy olyan szülővel, aki valóban tudott segíteni nekik a „házi feladat“ elvégzésében vagy javításában). A szülő bevonása azért is nagyon jó, mert motivációt ad a gyereknek, hiszen a kicsik  bármit szívesen tesznek, amit anyuval vagy apuval együtt csinálhatnak! Ha ráadásul azt látják, hogy a mama örömmel játszik a hangszeren, teljesen elképzelhetetlen, hogy ők maguk ne szeretnének gyakorolni!
 
A százéves korában elhunyt Suzuki módszerét később a hegedűoktatáson kívül más területeken is kipróbálták: saját bevallása szerint például ezen az elméleten alapszik Helen Doron korai angolnyelvtanítási módszere is.
Kár, hogy mire a módszer a távoli Japánból Európába ért, a szülőket bevonni hívó szó már elhalkult, és csak kevesen használják ki a módszer valóban hatásos elemeit.
 
Pedig érdemes lenne valóban így tanítani az óvodáskorú gyerekeket idegen nyelvre: sok ismétléssel, játékkal – de a legfontosabb: egy olyan szülő aktív részvételével, aki maga is beszéli és szereti az idegen nyelvet, és ezáltal másképp pótolhatatlan motivációval látja el gyermekét.
 
Hajnal Anett
 
 
Forrás: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Suzuki-Methode&oldid=66047566

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr391645498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rita77 2010.08.04. 11:42:19

Olyan zenetanárt keresek aki Suzuki módszerrel tanít Győr-M-S. megyében. Tud valaki segíteni hogy lehet ilyen pedagógust találni?