Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Képesítés nélküli szülők vagyunk!

2008.08.18. 12:01 - ovisvilág

Címkék: óvoda gyermeknevelés óvodás óvónő gyermeknevelési tippek

 Sajnos vagy hála az égnek, már olyan szülők hozzák óvodába gyermeküket, akik maguk is, ovisaim voltak. Végigkövethettem eddigi életútjukat, és jó érzéssel tölt el, ha csoportunkba kérik gyermeküket.

 

Egy ilyen apukával beszélgetve meghökkentő dolgot hallottam.

,, Óvónéni, valahol olvastam, de igaz is, mi is képesítés nélküli szülők vagyunk még! Annyi gondunk van ezzel az egy szem gyerekünkkel! Már néha kifog rajtunk!”

Nem csodálkoztam el nagyon, de meglepett, amit Tibor mondott. Valóban, egy állandóan ,,mocorgó”, ízig-vérig eleven, érdeklődő kisfiuk van, de az oviban nincs több probléma vele, mint másokkal.

 

Fogadóórára hívtam feleségével együtt, és sokat beszélgettünk a világról, a gyerekekről, a nevelésről. Kiderült, sokat dolgoznak, fáradtak és a kisgyerek néha teher. Elküldik tévét nézni vagy beküldik a szobájába játszani, hisz tele szobája játékkal. Fiatalok, szeretnek moziba, táncolni járni, ilyenkor a nagyi az ügyeletes. Már volt úgy, hogy sírt kis Tibi, ,,utálom mamát, nem megyek hozzá” és hiszti után megsajnálták, ők maradtak vele otthon, lemondva a programot.

 

Dőlt belőlük a panasz, láttam, megkönnyebbültek picit utána, valakinek elmondták.

Jó, hogy épp nekem, mert ismerve a körülményeiket és őket, bizalomra épült kapcsolatunk alapja már megteremtődött.

Nem egyedi kis Tibiék esete, gyakran hallunk hasonlókat. Mégis a tanácsadás mindig egyénre szabott, egyedi kell, hogy legyen.

 

Kértem őket többek közt arra, hogy legyenek türelmesebbek, fáradtságuk ellenére, osszák be, játszanak együtt kisfiukkal, azzal a sok játékkal!

Szervezzenek közös szabadidőt, mikor csak egymással foglalkoznak. Közös séta, kerékpározás, esti foci apuval, anya a bíró, szalonnasütés, vagy éppen társasjátékozás hármasban. Számtalan ötlet mellett arra kértem a szülőket, vegyék komolyan kis Tibit, érezze, hogy figyelnek rá, számít, amit mond, tesz, dicsérjék, vonják be különféle tevékenységekre otthon, hisz értelmes, érdeklődő kisfiú, bízzanak benne, és ezt érezze.

 

Azzal váltunk el, hogy meggyőztem őket, nem ,,képesítés nélküliek”, csak még tapasztalatlanok a gyermeknevelésben, de ezt is, mint minden mást a világon, meg lehet tanulni.

És nem szégyen tanácsot kérni sem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt Jelentkezhetsz a Hogyan legyek büszke szülő? ingyenes mini sorozatra amiből megtudhatod,hogy: 
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását?
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?

:
:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr7621070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása