A szülők és az óvónők felelősségteljes, közös döntése után lassan kialakul ki megy vagy ki marad még egy évet az óvodában. Ma - főleg szülői döntés alapján a gyerekek 8o-9o% -a csak hétévesen kezdi el az iskolát.
Szakemberek többsége szerint nem baj ez, hisz ha túl korán, túl fiatalon íratják be a gyerekeket, azzal hátrányba kerülhetnek a többiekkel szemben fizikai, lelki, szociális éretlenségük miatt.
Dönteni kell arról is a szülőknek,- ha már alkalmassá válik gyermekük az iskolai életre- hogy milyen iskolát válasszanak.
Választás szempontjai lehetnek:
- Van-e és milyen kapcsolata óvodájuknak a leendő iskolával? /pl.:Waldorf óvoda-Waldorf iskola/
- Szerveztek-e közös programokat; ismerkedő, kölcsönös látogatásokat az intézmények /óvoda- iskola/?
- Körültekintő információszerzés az iskoláról; milyen a szerkezete, szellemisége, pedagógusai - főleg, akihez gyermekük kerül.
- Kérhetnek-e a leendő szülők elbeszélgetést a beíratkozást megelőzően a választott iskolában?
- Milyen nyelvtanulási, sport és más speciális képzési, lehetőséget biztosít az iskola?
- Milyen mértékű a játékos ”átvezetés”, átmenet az óvodai életből az iskolai életbe?- erről előzetes információk.
- Az iskola megközelíthetősége lakóhelyükhöz képest.
A jól megválasztott iskola lehetőséget biztosít ahhoz, hogy minél kisebb töréssel, pozitív várakozással, egészséges izgalommal várja az őszi iskolakezdést szülő, gyermek egyaránt, mert meghatározó szerepe van a kölcsönös bizalomnak, a közös nevelésnek a továbbiakban is.
Itt Jelentkezhetsz a Hogyan legyek büszke szülő? ingyenes mini sorozatra amiből megtudhatod,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását?
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?