Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Anyák napi versek

2009.04.28. 10:26 - ovisvilág

Címkék: köszöntő ajándék ötletek versek anyák napja anyáknapi versek anyáknapi anyák napi versek anyák napi idézetek anyák napi köszöntő anyák napi versek dalok anyák napi ajándék anyák napi anyák napi történetek anyáknak vers nagymamáknak

Anyák napi vers ajánlatom ”felnőtt” gyerekeknek és kicsiknek:

Zelk Zoltán: Reggel óta

Reggel óta tanakodtam,

mit mondhatnék Teneked.

Olyan szépet gondoltam ki,

elmondani nem lehet!

 

Nem leltem rá szavakat,

még verset se tanultam!

Minden, amit elmondanék,

itt van egy szál virágban!

               -

Sarkady Sándor: Anyám örömére

Hajnal harmatozik,

rózsa pirosodik

május örömére-

Hajnal volnék, harmatoznék,

Rózsa volnék, pirosodnék

Anyám örömére.

           -

Pákolitz István: Anyámnak

Hogyha virág lennék,

ölelnélek jó illattal;

hogyha madár lennék,

dícsérnélek zengő dallal;

hogyha mennybolt lennék,

aranynappal, ezüstholddal,

Beragyognám életedet csillagokkal.

Virág vagyok: ékes,

piros szirmú, gyönge rózsaág;

madár vagyok: fényes

dalt fütyülő csöpp rigócskád,

eged is: szépséges

aranynappal, ezüstholddal,

beragyogom életedet csillagokkal!

               -

Zelk Zoltán: Aranyeső, jázminág..

Aranyeső, jázminág.

kéknefelejcs, gyöngyvirág.

bokrétába kötlek én

édesanyák ünnepén.

Viruljatok, nyíljatok

bimbók, rügyek, csillagok,

harangocskák, levelek,

tarka virág- gyerekek!

Helyettem is szóljatok,

sziromesőt szórjatok.

Anyácskámra kedvesen,

Hogy örökké szeressen.

             -

Keresek virágot,

pirosat, fehéret,

bokrétába kötöm,

s odaadom Néked!

           -

Gazdag Erzsi: A legszebb május

Május első vasárnapján

kinyílott a tulipán

kinyílott a nefelejcs is

öreganyám udvarán.

 

”Szép ünnepet! Szép ünnepet!”

- köszöntött a tulipán.

”Szebbet, jobbat, mint tavaly volt!”

-felelt rá a nagyanyám.

 

Ekkor léptem udvarukba,

s így fogadott nagyanyám.

”ez a május a legszebbik,

mert megjött az unokám!”

               -

Polónyi Zoltán: Kívángató

Szelíd bárányfelhőt

kívánok az égnek

sok tarka virágot

a lenge lepkének

puha- pihe fészket

a dalos madárnak

boldogságot, örömet

édes jó anyámnak!

           -

Ágh István: Virágosat álmodtam

Édesanyám!

Virágosat álmodtam;

napraforgó virág voltam

álmomban.

Édesanyám!

Te meg fényes Nap voltál,

napkeltétől- napnyugtáig

ragyogtál!

        -

Lászlóffy Aladár: Kicsi köszöntő

Olvad el a hideg hó,

nem vagyok én mindig jó,

mégis szeret anyácskám,

szelíd szeme vigyáz rám,

korábban kel, mint a nap,

kis csupromba tejet ad,

s tiszta vagyok, mint a hó…

Édesanyám nagyon jó!

 

Elolvad a kemény jég

melegedik már az ég.

Siessetek, ibolyák,

virágozz, cserenyeág.

Erdők, kertek, ablakok,

bár egy csokrot adjatok!

Simogasd meg meleg ég!

Édesanya legyen szép!

           -

Fekete Vince: Kistestvér, nagytestvér  /felelgető/

- Anyák napja ma van, ma…

   itt állok az ablakba’…

- Nem ablakba’, ajtóban!

   Annak is a sarkában.

- Nem sarkában, konyhában!

- Nem is konyha, szobában!

- Virággal a karomba’…

- Nem karomba’, kezemben!

- Ha jobban tudod, fejezd be!

                -

Anyukám,

anyukám,

találd ki,

hogy az én nagykincsem

ugyan ki!

Ki más is lehetne,

ha nem Te,

ültess hát gyorsan

az öledbe! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr311091009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ovisvilág 2009.04.29. 21:15:43

bakági:
A reggel óta tanakodtam- népköltés!
Anyukám, anyukám- Tordon Ákos Anyáknapi mondóka

@bakági:
Kedves Ági!
Köszönöm a kiigazítást. (a hozzászólásod eltűnt a blogról, sajnos nem tudom miért, de bemásoltam mégegyszer.) Az Anyukám, anyukám c. versnek nem volt meg a szerzője.
A reggel óta tanakodtam azonban nem népköltés, hanem Zelk Zoltán verse.
süti beállítások módosítása