Gyakran fordulnak hozzám szülők ezzel a kérdéssel, vagy hasonlóval. Érthető, ha kíváncsiak arra, hogy milyen teljesítményeket várhatnak el apróságuktól!
Van- e olyan értelmes, jó mozgású, jó beszédű, mint a szomszédék kicsije?
Ha ovis lesz, tud-e majd annyit, mint társai?
Mit követelnek, mit várnak el tőle az óvó nénik?
A környezetváltozás, az új helyzetek adta, ”feladatokkal” képes lesz-e megbirkózni!
Egyáltalán, milyenek a korosztályonként elvárható ”teljesítményszintek”?
Évtizedekkel ezelőtt az óvodai nevelést, az Országos Pedagógiai Intézet szakemberei által összeállított és minisztériumi érvényesítés után közrebocsájtott országos program szerint ”kellett” folytatni. Ebben a nevelési programban és később átdolgozott változatában is meghatározták korosztályonként a gyermeki fejlődés jellemzőit, követelményszinteket.
Napjainkban hála az égnek ez már nem érvényes! Változott a világ, a kisgyerekek nevelése is! Ma már különféle alternatív óvodai nevelési programok, alapján nevelünk. /Freniet, Montessori, epochális, művészeti, stb./- és ezeket az óvónői testületek állították össze, vették át másoktól, saját profiljukra formálva érvényesítik a gyakorlatban a rájuk bízott kicsik körében.
Ám minden jelenleg működő programban a legfontosabb az egyéni fejlődés fokozása, a gyerekek személyiségvonásainak gazdagítása egyéni tulajdonságaik alapján. Fontos, hogy a családban is minden apróság önmagához képest fejlődjön és ehhez biztosítsunk annyi lehetőséget, nyújtsunk annyi élményt, tapasztalatot, amennyit csak tudunk!
Ez vonatkozik az óvodapedagógusokra és a szülőkre is, hisz tőlünk függ, milyen alapot kapnak gyermekeink! Ez egy életre szól! Az elindítás milyensége, tartalma határozza meg apróságaink életének e szakaszát!
Folyt köv.
Itt Jelentkezhetsz a Hogyan legyek büszke szülő? ingyenes mini sorozatra amiből megtudhatod,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását?
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?