Számos szakmai folyóiratban olvasok a korai gyermekkori nyelvtanítással kapcsolatban. Vannak érvek mellette és ellene is. A gyakorlatban viszont több olyan óvodáról tudok, ahol "oktatnak" idegen nyelvet, főleg angolt és németet. Természetesen nemcsak nemzetiségi területeken, hanem az ország bármely részén, magán- és állami óvodákban egyaránt.
Nyelvészek, logopédusok, nyelv szakembereinek egy része szerint egészséges fejlődésmenetű, kisgyermekek sőt kisbabák számára sem okoz gondot, ha idegen nyelvet is tanulnak. A szakemberek szerint két fontos ún. "biológiai sorompó" létezik a gyermek életében. Az első ideje 6-7 éves korban "záródik le", amikor az anyanyelvet olyan szinten beszélik, hogy iskolásokká válhatnak. Az idegen nyelv tanulására is vonatkozhat ez, ha eddig a szakaszig megtörténik az idegen nyelvi hangzásokkal való ismerkedés, találkozás.
A második biológia sorompó később 1o- 13 éves korban záródik le. Ha eddig nem érzi idegen nyelvi inger a gyermekeket, későbbiekben már sok esetben fáradtságos, megerőltető lehet ez a folyamat. Ellentétben a kisebbekkel, ahol spontán, utánzáson alapuló, természetes elsajátítás jellemző. Egyértelmű azonban, hogy az ovis korú gyermekek nem fognak még társalgási szinten megtanulni angolul vagy bármely más nyelven, hacsak nem idegen nyelvű valamelyik szülő vagy nem abban a nyelvi környezetben él akkor.
Nem is ez a cél, hanem az, hogy olyan óvodában és olyan óvónő foglalkozzon ,,idegen nyelven” is, aki empatikus, értő figyelemmel és mély gyermekszeretettel fordul neveltjei felé.
Itt jelentkezhetsz a Mini angol sorozatra, amely a következőkből áll:
- hallgatható és letölthető angol gyermekversek, mondókák
- letölthető angol gyerekdalok és mesék
- ötletek játékos angol nyelvtanításhoz