Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Tedd mindig azt…- a gyermek érték!

2009.03.13. 11:20 - ovisvilág

Címkék: család szülő gyermek gyermeknevelés óvodás szülő gyermek kapcsolat szülő gyerek kapcsolat gyermeknevelési problémák szülői feladat

 ”Tedd mindig azt, amiben hiszel, és higgy abban, amit teszel! Minden más csak erő, és időpocséklás.”

/Maharaj Nisargadatta/

Szülői visszajelzésekben gyakori az a vélemény, amit egy kedves anyuka is megfogalmazott számomra a Csak jót szeretnék adni c. bejegyzés kommentjében, hogy mint szülők tudjuk általában mi a feladatunk, jók és hasznosak is a nevelési tanácsok. Mégis, hiába tudjuk mit kellene tenni gyermekünk érdekében, ha nincs rá elég idő, energia. ”Hogyan bírjuk rá magunkat a cselekvésre?

 

A gyermeknevelés közben nehézségekbe ütköző felnőtteket a mai világban még különféle problémák is gyötrik. Mindenkinek ezerféle baja van, bizonytalanság, érzelmileg, anyagilag, családi, munka jellegű gondok, labilis jövőkép. A napi problémák sokszor felemészthetik a szülői türelmet, odafigyelést, elfogy az erő, kimerülnek az energia tartalékok és éppen a családra, a gyermekre jut kevés belőle.

 

A megváltozott világban utódaink igénye a védelemre, gondoskodásra, törődésre azonban változatlan maradt! Én is átéltem a gyermekemmel ezt az intenzív nevelési korszakot és mindig az munkált bennem- életem nehéz helyzeteiben is- hogy az ő életének milyensége tőlem függ, rajtam múlik. Talán ez adott erőt a mindennapok verklijében is, hogy maradék energiámmal képes voltam átélni, beleélni, megérezni mikor szükség volt rám és segítettem, igyekeztem adni neki magamból; türelmet, még több odafigyelést, szeretetet.

 

Úgy érzem, sikerrel jártak erőfeszítéseim, mert már a felnőttkor elején járó lányom, sohasem okozott csalódást, ”lelki barátnőjeként” még ma is ad a véleményemre- még akkor is, ha több száz kilométerre éli életét tőlem. Ez jogosít fel arra, hogy kimondjam; cselekedni, tenni, nevelni kell mindig, ha olykor nehéz, fárasztó is! Nekünk szülőknek el kell sajátítani készségeket, birtokolni azt a belülről fakadó hitet, azokat az önmagunk elé állított  követelményeket, amelyek segítségével saját értékeit ismerő, önbizalommal teli, nyitott, kiegyensúlyozott boldog gyermeket leszünk képesek felnevelni.

Azt mondják, a gyermek egy csiszolatlan gyémánt, aki drágakővé válhat, ám a csiszolás nehéz felelősségteljes és egész életre szóló munka, de megéri; mert ÉRTÉK válik belőle!

Ehhez a munkához kívánok mérhetetlen erőt minden szülőnek!

Jusztina


  Itt Jelentkezhetsz a Hogyan legyek büszke szülő? ingyenes mini sorozatra amiből megtudhatod,hogy: 
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását?
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?

:
:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr97999719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingrid 2009.03.13. 12:16:35

Kedves Jusztina!

Nálunk a mindennapok úgy működnek, hogy amikor nekem elfogyott türelmem, vagy estére fáradt, kimerült vagyok, akkor következik a férjem, aki minden alkalommal kiegészíti mindazt, amit én adok a gyermeknek.
Azt is észrevettem, hogy egyes helyzetekben olykor nekem, olykor neki van több türelme és energiája.
Úgy gondolom, így működik jól egy család, hogy nem csak kivesszük mindannyian a részünk a gyereknevelésből, hanem ezáltal a gyereknek is teljes az élete, hiszen mindkettőnktől csak kap.
És akkor még a nagyszülők kényeztető hétvégéiről még nem is beszéltem :)
Kislányom fejlődésén meg is látszik mindez....

Ingrid 2009.03.13. 12:39:45

És gratulálni szeretnék a kapcsolatodhoz a lányoddal! Gyönyörű, azt hiszem minden anya ezt szeretné elmondani magáról és a lányáról...
süti beállítások módosítása