Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Húsvéti versek és népköltések

2009.04.06. 11:00 - ovisvilág

Címkék: tavasz húsvéti versek húsvét előtt húsvét 2009 húsvéti szokások húvéti locsolóversek húsvéti népköltések húsvéti gyerekversek húsvéti játékok

 

 

E húsvét ünnepnek második reggelén

tudják azt már maguk, mért jöttem ide én.

Hamar hát előmbe, százszorszép leányok,

piros rózsavízem hadd öntözzem rátok!

Aztán nyugodt szívvel innen távozhatok,

emlékül néhány szép piros tojást kapok.

                                     /Sepsiszentgyörgy/

                     -

Ákom- bákom, berkenye;

Szagos húsvét reggele.

Leöntjük a virágot,

Visszük már a kalácsot.  /nk./

                    -

Megérkeztem, itt vagyok,

rózsavízzel locsolok.

Aki ügyes kisgyerek,

katonásan tiszteleg.

És mielőtt hazatér,

locsolásért tojást kér.  /nk./

             -

Rózsafának a tövéből

rózsavizet hoztam,

az lesz ma a legszebb kislány,

akit meglocsoltam.

Drága kislány, gyöngyvirágom

ma van húsvét napja,

meglocsollak, mosolyogjál,

mint egy piros rózsa! /nk./

              -

Húsvét napján korán keltem,

ünneplőbe felöltöztem.

Rózsavízzel elindultam,

e kis házba bekopogtam.

Üdvözlöm a ház lakóit,

keresek egy kislányt itt,

rózsavízzel locsolkodom,

piros tojást elfogadom.  /nk/

            -

Kelj fel kislány, kelj fel

aranyos ágyadból,

adjál egy pár tojást

aranyos ládádból.

Itt van a szagos víz,

meglocsollak véle,

a húsvétnak

emlékezetére.  /nk./

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Húsvét második napján:

Korán reggel útra keltem,

se nem ittam, se nem ettem.

Tarisznya húzza a vállam,

térdig kopott már a lábam.

Bejártam a fél világot,

láttam sok- sok szép virágot.

A legszebbre most találtam,

hogy öntözzem, alig vártam.   /Palotay Gyöngyvér/

             -

E háznak van egy rózsája,

A rózsának egy bimbója,

Én a rózsát megöntözöm,

A tojáskát megköszönöm.  /nk./

                 -

Kelj fel párnáidból szép

ibolya virág!

Nézz ki az ablakon,

milyen szép a világ!

Megöntözlek szépen

az éj harmatával,

teljék a tarisznya

szép hímes tojással.   /nk./  

               -

Húsvétnapi kertész vagyok,

kislányokat locsolgatok.

A kölnitől felfrissülnek,

illatától megszépülnek

Hímes tojást, tudom, kapok,

boldog húsvétot kívánok!  /nk./  


 

Itt Jelentkezhetsz a Hogyan legyek büszke szülő? ingyenes mini sorozatra amiből megtudhatod,hogy: 
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását?
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?

:
:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr321049194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása