Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Anyáknapi versek

2010.04.30. 07:00 - ovisvilág

Címkék: anyáknapi versek anyák napi versek anyák napi vers anyák napi versek gyerekeknek anyák napi versek nagymamáknak anyák napi versek nagymamának anyák napja versek anyák napja idézet anyák napja 2010

 

 

Nádas Orsolya: Megkésett köszöntő

      /részlet/

Van egy szó, van egy név ezen a világon,

melegebb, színesebb, mint sok édes álom.

Csupa virágból van, merő napsugárból,

ha ki nem mondhatom, elepeszt a vágytól.

Tisztán cseng mint puszták esteli harangja,

örömében is sír, aki e szót hallja.

 

Van egy szó, van egy név, valóság vagy álom,

nekem a legdrágább ezen a világon.

Ez a legforróbb szó, az én legszebb imám,

amikor kimondom: Anyám,

Édesanyám!

                  

Weöres Sándor: Buba éneke

Ó ha cinke volnék,

útra kelnék,

hömpölygő sugárban

énekelnék-

minden este

morzsára, búzára

visszaszállnék

anyám ablakára.

 

Ó, ha szellő volnék,

mindig fújnék,

minden bő kabátba

belebújnék-

nyári éjen,

fehér holdsütésben

elcsitulnék

jó anyám ölében.

 

Ó, ha csillag volnék,

kerek égen,

csorogna a földre

sárga fényem-

Jaj, de onnan

vissza sose járnék,

anyám nélkül

mindig sírdogálnék.

         

Móra Ferenc: Anyámnak

Álmomban az éjszaka

aranykertben jártam.

Aranykertben aranyfán

aranyrigót láttam.

Aranyrigó énekét

a szívembe zártam.

Ahány levél lengedez

szélringatta ágon,

ahány harmatcsepp ragyog

fűszálon, virágon,

Édesanyám, fejedre annyi

áldás szálljon!

           

Gazdag Erzsi: Hajnali köszöntő

Hajnalban, hajnalban

kiskertemben járok

köszöntenek jókedvvel

tarka tulipánok.

 

Jóreggelt, jóreggelt!

Bólingat a rózsa,

bimbó-arca elpirul,

mintha kislány volna.

 

Köszöntsétek egymást

mosolygó virágok,

nyíljék szóra helyettem

mézes szirom szátok!

 

Mondjátok el tolmácsként,

amit súgva mondok:

- nekem van a legjobb anyám

azért vagyok boldog!

              

Nagy Emília: Anyák napja reggele

Anyák napja reggelén

virágot hoz egy kislegény.

Könnyet csal anyja szemébe;

”Mily pici volt még két éve!”

 

- Drága, drága édesanyám!

Tiéd ez a sok szép virág.

Sárga nárcisz, fehér rózsa,

neked kötöttem csokorba.

 

- Szeretném én megköszönni,

amit szoktál nekem adni.:

mérhetetlen boldogságot,

szeretetet, vidámságot!

              

Cser Gábor: Mit adhatok?

     /részlet/

Anyukámat meglepem!

De kicsi a tenyerem,

nem fér bele annyi virág,

amennyire szeretem.

Kis kezemmel

mit adhatok?

Csak az egész világot!

Vagy, tán ami ennél s több:

e néhány szál virágot.

             

 

 

 

 

 

Donászy Magda: Nagymamának

Anyák napján, mikor a nap felkel,

Nagymamám elé állok sok- sok szeretettel.

Édes jó anyámat felnevelte nékem.

Most értem fárad, mint anyámért régen.

Ha nincs itt, hiányzik, jöttét várva várom.

Nála jobb nagyi nincs is a világon.

Mesét mond, ha kérem, főz, vasal naponta,

mintha mindnyájunknak édesanyja volna.

Anyák napján reggel, mikor a nap felkel,

Őt is felköszöntöm hálás szeretettel.

                     

Létay Lajos: Édesanyámnak

Ha csak egy virág volna,

én azt is megkeresném.

Ha csak egy csillag gyúlna,

fényét idevezetném.

Ha csak egy madár szólna,

megtanulnék hangján.

Ami csak szép s jó volna,

édesanyámnak adnám.

               

Zelk Zoltán: Este jó, este jó

Este jó, este jó,

este mégis jó.

Apa mosdik, anya főz,

együtt lenni jó.

 

Ég a tűz, a fazék

víznótát fütyül,

bogárkarika forog

a lámpa körül.

 

A táncuk karikás,

mint a koszorú,

meg is hal egy kis bogár,

mégse szomorú.

 

Lassú tánc, lassú tánc,

táncol a plafon,

el is érem már talán,

olyan alacsony.

 

De az ágy meg a szék

messzire szalad,

mint a füst, elszállnak

a fekete falak.

 

Nem félek, de azért

sírni akarok.

Szállok én is, mint a füst,

mert könnyű vagyok…

 

Ki emel, ki emel,

ringat engemet?

Kinyitnám még a szemem,

de már nem lehet…

 

Elolvadt a világ,

de a közepén

anya ül, és ott ülök

az ölében én!

       

Kőhalmi Erzsébet: Még a nap is

Még a nap is szebben süt,

mert anyák napja van ma,

sok madár is fenn az ágon

folyton ezt csipogja.

Kezemben egy virágcsokor,

mit is mondjak néked?

Elmondom hát újból, újból,

hogy szeretlek téged!

Mesélj, hogy örültél,

mikor megszülettem?

Mesélj, hogy aggódtál,

mikor beteg lettem?

Azóta megnőttem,

ugye édesanya:

Mégis beleférek

ölelő karodba!

 

 

Ezekkel a versekkel kívánok minden édesanyának, nagymamának, dédnagymamának nagyon boldog anyák napját, erőt energiát sok türelmet és kitartást meleg szeretettel. 
Jusztina

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr171960471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingrid 2010.05.02. 09:22:21

Nagyon szeretem ezt a Klimt festményt, és ezek a versek páratlanok...

Jusztina, Boldog Anyák napját Neked is!

Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2010.05.02. 11:36:52

Kedves Jusztina!
Nagyon köszönöm, hogy összegyűjtötte, és megosztotta ezeket a verseket. Cser Gábor versrészletét meg is tanítottam Nagyobbiknak, osztatlan sikert aratott vele. Igaz, hogy egy picit be kellett segítenem, de mindkét nagyi könnyekig meghatódott, és a dédinek is tetszett. :)
süti beállítások módosítása