Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Peti sorozat 4. rész - Eljött a nagy nap!

2010.09.21. 13:24 - ovisvilág

Címkék: óvoda óvodás óvodakezdés óvodai beszoktatás óvodai beszoktatás menete

Eljött a nap! Petinek ma már itt kell aludnia! Édesanyja igyekezett erre felkészteni, a reggeli búcsú mégis kínkeservesre sikerült, sírva üvöltötte "anya, ne hagyj itt, nem akarok itt aludni!", és mikor elvettem mart, ütött ahol ért.

Ismét magamhoz öleltem, simogattam, mondókáztam neki, de hiába. A gyerekek körbeálltak minket, megsimogatni, vígasztalni, de Petink ellenállt. Tisztában voltam vele, hogy most nagyon türelmesnek kell lenni, és azzal is, hogy az alvástól fél.

Gyakran tapasztalom, az első alkalommal itt pihenő kicsik azt hiszik, éjszaka is itt kell maradniuk. Összekapaszkodva leültünk, sírt tovább, de kicsit megcsendesedett.

Igyekeztem ezt kiaknázni és beszélni kezdtem hozzá. "Örülök, hogy hoztad a teknősbékás törülkédet", majd ezzel pihenhetsz ebéd után egy kicsit és együtt várjátok anyát délután, sietni fog érted, hisz megígérte. Tudod mi az a délután?"

Rámnézett, szeme tele lett könnyel, "és nem kell itt maradnom, ha sötét lesz?"- kérdezte. Végre már beszél velem - örültem - kezd elfogadni, bízni bennem! Csudajó érzés töltött el és nevetve válaszoltam- "nem bizony, ha sötét lesz, csak a játékok maradnak itt és ők vigyáznak az ovira, mi mindannyian hazamegyünk, te is Petikém!" Az első menetet megnyertem!

Egész délelőtt velem volt, bármivel foglalkoztunk, fogta a kezem vagy csak hozzám dőlt. Ebéd után, mikor a pihenéshez készülődött csoportunk, kisfiam elém állt, megfogta a köpenyem szélét és pityeregve kérdezte- "néni, nem csapsz be?!"- a gyerekek egyrésze kuncogva hallgatta. "Nem, Petikém! Most fogat mosol, felsegítem a pizsamádat és melléd ülök. Mikor jön anya, szólok, ha mégis elaludnál."

Elkészültünk, minden gyerek lefeküdt, de Peti csak ült az ágyán riadtan. Duruzsolva simogatni kezdtem a hátát, de nem feküdt le, az ölembe mászott. Folytattam a ,"simizést". És egyszer csak éreztem, egyenletesen szuszog, a karjaimban elaludt. Lefektettem, betakartam. Éppen telefonhoz hívtak ki, Szilvia, az édesanyja hívott, nagyon ideges volt, megnyugtattam,  Peti alszik! Hiszem, hogy a bimbózó bizalom édesanyjában is erősödni fog, mert a kisfiában már kezd.

A legfontosabb ilyenkor az érzelmi biztonság megteremtése gyermekben, szülőben egyaránt. Sikerülni fog?

Folytatom...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr742312365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dortje 2010.10.09. 22:36:58

én pont szilvi oldaláról látom most a helyzetet, és érdeklődve olvasom, mi történik petivel! bár én nem tudok ilyen szépen írni, elmesélem, hogy nálunk egy hétig mentem a fiamért ebéd után, de már érdekelte, hogy mi van azután, hogy mi elmentünk. nagyon kifárasztotta az ovi délelőtt, így abban az egy hétben mindig sírva tettük meg a hazafelé vezető 10 perces utat. majd amikor először bennaludt, azzal fogadott, hogy "anya, holnap is bent szeretnék aludni!" és azóta nagy a nyugalom, mert kipiheni magát, nem fáradt, amikor megyek érte.
és arról meg még vagy egy oldalt tudnék mesélni, hogy az elmúlt egy hónapban annyi mindent tanult az oviban, hogy könnyes a szemem a büszkeségtől....
süti beállítások módosítása