Ovisvilág

Jusztina vagyok, az Ovisvilág tanácsadója. 30 éves óvónői tapasztalattal a hátam mögött szándékom, hogy használható, gyakorlati ötletekkel segítsem és megkönnyítsem a gyermeknevelésed. Ovisvilág


----------------------------
----------------------------

Szeretnéd,hogy óvodás gyermeked érthetően, okosan tanuljon meg beszélni?

Bátran tudjon kérdezni, élményeit szavakba önteni?
Jelentkezz és megtudhatod a
Hogyan legyek büszke szülő sorozatomból,hogy:
-Mitől fejlődik jól a gyermeked beszéde?
-Hogyan alapozhatod meg a gazdag szókincs kialakulását
-Melyek a legjobb beszédfejlesztő mondókák?
:
:


Beszédfejlesztő mini sorozat
Antispam:adataid nem adjuk ki senkinek, bármikor egy kattintással leiratkozhatsz.
------------------

Feedek

Peti sorozat 3. rész - Első győzelem

2010.09.13. 13:55 - ovisvilág

Címkék: óvodakezdés óvodai beszoktatás óvodai beszoktatás menete

 

 

Peti a következő napon jött óvodába. Nagyon örültem és kicsit beszélgetni is volt időnk. Közölte, hogy szabadsága letelik, már a héten dolgoznia kell, így ha nem gond, Petinek két nap múlva itt kell aludnia - szomorúság bujkált a hangjában, éreztem fél, félti kisfiát és még bizalmatlan. Megbeszéltük a részleteket, kértem, hozzanak majd valami kedvenc játékot, vagy ha alvásnál szokott játékot, netán cumit ágyba vinni, nyugodtan hozzák el.

 

Meglepődött a törékeny, halk szavú Szilvia, majd elmondta, Peti egy teknősbékás kis törülközővel alszik egyéves kora óta. Természetesen a teknősbékát is szívesen fogadjuk – mosolyogtam. Még annyit kért szerényen, hogyha alvásnál lenne lehetőség ,,simizni” Peti hátát, úgy szeret otthon is elaludni. Megígértem.

Aztán jött a nehezebb rész, a búcsúzás! A kisfiú édesanyjába kapaszkodott, sírva fakadt, nehezen tudtuk elválasztani közösen.

Felvettem, átöleltem, rúgkapált, dühösen csikart és sírt, sírt … Leültem vele szőnyegre, simogatni kezdtem és mondókáztam neki, ,,Ciróka, maróka, mit főztél Petike", meg ,,Háj, báj, kutyamáj, majd meggyógyul, és nem fáj”!... sokszor monoton ütemben… aztán észrevettem már nem feszíti úgy magát, elcsitul a sírása és félve, de elhelyezkedik az ölemben.

A
z első győzelem, örültem magamban és folytattam a mondókázást kb. tízpercig. Peti egyre nyugodtabban ült, éreztem, figyeli a mondókák szövegét.

,,Csiga- biga, gyere ki!

  Szebb világ van ideki!

  Bújj ki kapud aljába!

  Ló búsuljon magába!”

 

Amikor ezt hallotta, hogy:

 

,,Csiteri- csütöri csütörtök

  tököt lopott az ördög.

  Bugyogójába rakta,

  Nem fért le a pokolba.

  Öreg ördög meglátta,

  Jól elagyabugyálta!

 

Egyszer csak megszólalt - ,,megint”- én megkönnyebbülten elmondtam még néhányszor. Úgy éreztem a mesékkel, versekkel meg tudom szerettetni Petivel az ovis életet. Ám még hátra van a neheze, hogyan lesz képes elfogadni új környezetét, társait?

Folytatom.

 

--------

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovisvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr652292764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2010.09.13. 16:12:05

Kedves Jusztina!
Már megint pityeregnem kell. Így volt ez az előző résszel is. Ahogy sorait olvasom eszembe jut a nagyobbik lányom. Ő is nagyon sírós volt az előző évben, az első ovis évében. Nem sikerült beilleszkednie, egész évben minden reggel sírva fakadt, amikor ott kellett maradnia. Szeptemberben ismét kezdődött az ovi, kicsit féltem tőle. Nagyobbik lányom a nyár folyamán mintaovodás lett, saját kérésre ottalszik és pátyolgatja a kicsiket. Remélem Petinek hamarabb sikerül bekapcsolódnia az óvodai életbe
süti beállítások módosítása